- Dla profesjonalistów
- Analizy eksperta
- Architektura
- Branżowe newsy
- Dzielnice
- Finanse i prawo
- Gdzie zamieszkać?
- Jak urządzić?
- Lifestyle
- Strefa wiedzy
- Wzory umów
Budowanie marki pośrednika nieruchomości
Pośrednik nieruchomości to stosunkowo młody zawód w Polsce. Jeszcze do niedawna korzystanie z jego usług nie było popularne, ale klienci powoli zaczynają dostrzegać, że agencje nieruchomości oferują znacznie więcej, niż tylko umieszczenie oferty sprzedaży mieszkania na portalu internetowym. Znaczną rolę w zmianie ogólnego postrzegania wizerunku tego zawodu, odgrywa skuteczne budowanie marki poszczególnych pośredników.
Jaka jest istota marki?
Budowanie własnej marki oznacza ogół działań, mających na celu wypromowanie swojego wizerunku i przedstawienie go odbiorcom w określony, założony przez przedsiębiorcę sposób. Najczęściej oznacza to wykreowanie siebie, jako specjalisty w danej dziedzinie, przez co zwiększa się zaufanie potencjalnego klienta, ale nie tylko. Ważne jest również, aby się wyróżnić, zostać zauważonym przez odbiorcę.
W zawodzie pośrednika nieruchomości jest to o tyle istotne, że konkurencja jest duża, a świadczona usługa bardzo podobna. Wiele firm stawia zatem na unikalną nazwę, oryginalne logo, czy nietuzinkową komunikację z klientem. Czy to właściwa droga w branży nieruchomości?
Nie warto za wszelką cenę być oryginalnym. Warto tylko i wyłącznie wtedy, gdy oryginalność wypływa z nas w naturalny sposób i jest z nami spójna. - mówi Tadeusz Dobrzyński, właściciel agencji Viking Nieruchomości - Tworząc swój wizerunek kierowałem się swoim własnym postrzeganiem otaczającego mnie świata (...) Nie jestem typem delikatnego naukowca o zajęczym sercu i taki wizerunek byłby z moją osobą niespójny. Działam szybko, skutecznie, bez lęku i zbędnych kompleksów. Moi klienci muszą czuć się bezpiecznie. Tacy podobno byli Wikingowie.
Przeczytaj również: Pośrednicy podsumowują II kw. 2020 na rynku mieszkaniowym
Korzyści z budowania własnej marki
Według raportu "Personal branding w Polsce", opracowanego przez Premium Consulting, ponad 70 procent respondentów byłoby skłonne zapłacić więcej za usługi firmy o rozpoznawalnej marce osobistej, niż za identyczną ofertę konkurenta nie posiadającego brandu. W przypadku agencji nieruchomości silna marka przekłada się na rosnącą renomę, efektywniejsze pozyskiwanie klientów poprzez system rekomendacji, osiąganie celów sprzedażowych i wzrost przychodów. Jest to również sposób na zbudowanie pozytywnego wizerunku pośrednika nieruchomości jako zawodu. Agent o wyrobionej marce staje się punktem odniesienia dla osób raczkujących w branży, osobą, w którą warto inwestować, bo ona sama inwestuje w silne brandy. A czy klient również czerpie z personal brandingu pośrednika?
Marka osobista pośrednika jest kluczowym i najważniejszym elementem pracy w relacji z klientem. Relacje muszą być oparte na zaufaniu i profesjonalnym podejściu obu stron. Marka pomaga budować tego typu relacje. - twierdzi Tadeusz Dobrzyński - Główną korzyścią w relacji z pośrednikiem posiadającym mocną i ugruntowaną markę, jest dla klienta fakt, iż taki pośrednik zapewni mu najwyższy poziom obsługi. Często dlatego, że nie zaryzykuje nadszarpnięcia swojego wizerunku.
Kreowanie ogólnego wizerunku w oparciu o budowanie marki indywidualnych pośredników, jest o tyle ważne, że większość potencjalnych klientów ma niewielką świadomość tego, co tak naprawdę agencja nieruchomości może im zaoferować. Większość z nich postrzega pośredników jako indywidualnych doradców ds. nieruchomości, którzy pomogą uporać się z formalnościami transakcyjnymi sprzedaży i kupna mieszkania. Natomiast niewiele osób zdaje sobie sprawę z możliwości korzystania z obsługi prawnej, obszernej bazy danych ofert, zalet prowadzonych przez agencje akcji promocyjnych oraz pomocy w negocjacjach ceny.
Subskrybuj „Gethome” na Google News
Artykuły powiązane
14.04.2020, Redakcja
Rozwiązania na czas COVID-19 - Agencja Moje Nowe M
Pandemia COVID-19 wymusiła na wielu przedsiębiorcach pracę w trybie zdalnym i zupełnie nowe podejście do prowadzenia biznesu. Dotyczy to szczególnie branż opierających się na kontakcie z klientem, między innymi obrotu nieruchomościami. Agencje pośrednictwa przeniosły swoje działania do świata wirtualnego, by jak najbardziej ułatwić potencjalnym zainteresowanym zakup wymarzonej nieruchomości. Zapytaliśmy Agencje pośrednictwa przeniosły swoje działania do świata wirtualnego, by jak najbardziej ułatwić potencjalnym zainteresowanym zakup wymarzonej nieruchomości. Zapytaliśmy
01.04.2020, Redakcja
Agencja En Casa – jak nie zwalniać tempa w pandemii?
Wybuch pandemii COVID-19 sprawił, że pojawiło się wiele pytań o przyszłość branży nieruchomości. I chociaż jest za wcześnie, aby wyrokować o spodziewanym wpływie koronawirusa na rynek nieruchomości, to jedno jest pewne – potrzebne jest wdrożenie nowych rozwiązań, chociażby w kontakcie pomiędzy stronami transakcji., to jedno jest pewne – potrzebne jest wdrożenie nowych rozwiązań, chociażby w kontakcie pomiędzy stronami transakcji.
25.03.2020, Redakcja
COVID-19 - rozwiązania agencji Nowodworski Estates
Epidemia COVID-19 w krótkim czasie wywołała prawdziwe tsunami zmian we wszystkich gałęziach gospodarki. Branża nieruchomości nie jest tu wyjątkiem – nietypowy czynnik w postaci koronawirusa wymógł korektę dotychczasowego modelu działań zarówno wśród przedsiębiorc&oaEpidemia COVID-19 w krótkim czasie wywołała prawdziwe tsunami zmian we wszystkich gałęziach gospodarki. Branża nieruchomości nie jest tu wyjątkiem – nietypowy czynnik w postaci koronawirusa wymógł korektę dotychczasowego modelu działań zarówno wśród przedsiębiorców, jak i inwestorów.
23.07.2024, Ewelina Zajączkowska-Klec
Prowizja i obowiązki agenta nieruchomości: ile prowizji bierze, co załatwia i co robi pośrednik nieruchomości?
Znaczna część osób w Polsce wciąż uważa, że sprzedaż mieszkania lub domu nie jest skomplikowanym zadaniem. Dlatego proces kupna-sprzedaży nieruchomości próbuje przeprowadzić samodzielnie - bez pomocy agencji pośrednictwa w obrocie nieruchomościami. Robią to przede wszystkim z błędną myZnaczna część osób w Polsce wciąż uważa, że sprzedaż mieszkania lub domu nie jest skomplikowanym zadaniem. Dlatego proces kupna-sprzedaży nieruchomości próbuje przeprowadzić samodzielnie - bez pomocy agencji pośrednictwa w obrocie nieruchomościami. Robią to przede wszystkim z błędną myślą o zaoszczędzeniu na prowizji dla biura nieruchomości, jaką pobiera ona za swoje usługi.