- Dla profesjonalistów
- Analizy eksperta
- Architektura
- Branżowe newsy
- Dzielnice
- Finanse i prawo
- Gdzie zamieszkać?
- Jak urządzić?
- Lifestyle
- Strefa wiedzy
- Wzory umów
Budowanie marki pośrednika nieruchomości
Pośrednik nieruchomości to stosunkowo młody zawód w Polsce. Jeszcze do niedawna korzystanie z jego usług nie było popularne, ale klienci powoli zaczynają dostrzegać, że agencje nieruchomości oferują znacznie więcej, niż tylko umieszczenie oferty sprzedaży mieszkania na portalu internetowym. Znaczną rolę w zmianie ogólnego postrzegania wizerunku tego zawodu, odgrywa skuteczne budowanie marki poszczególnych pośredników.
Jaka jest istota marki?
Budowanie własnej marki oznacza ogół działań, mających na celu wypromowanie swojego wizerunku i przedstawienie go odbiorcom w określony, założony przez przedsiębiorcę sposób. Najczęściej oznacza to wykreowanie siebie, jako specjalisty w danej dziedzinie, przez co zwiększa się zaufanie potencjalnego klienta, ale nie tylko. Ważne jest również, aby się wyróżnić, zostać zauważonym przez odbiorcę.
W zawodzie pośrednika nieruchomości jest to o tyle istotne, że konkurencja jest duża, a świadczona usługa bardzo podobna. Wiele firm stawia zatem na unikalną nazwę, oryginalne logo, czy nietuzinkową komunikację z klientem. Czy to właściwa droga w branży nieruchomości?
Nie warto za wszelką cenę być oryginalnym. Warto tylko i wyłącznie wtedy, gdy oryginalność wypływa z nas w naturalny sposób i jest z nami spójna. - mówi Tadeusz Dobrzyński, właściciel agencji Viking Nieruchomości - Tworząc swój wizerunek kierowałem się swoim własnym postrzeganiem otaczającego mnie świata (...) Nie jestem typem delikatnego naukowca o zajęczym sercu i taki wizerunek byłby z moją osobą niespójny. Działam szybko, skutecznie, bez lęku i zbędnych kompleksów. Moi klienci muszą czuć się bezpiecznie. Tacy podobno byli Wikingowie.
Przeczytaj również: Pośrednicy podsumowują II kw. 2020 na rynku mieszkaniowym
Korzyści z budowania własnej marki
Według raportu "Personal branding w Polsce", opracowanego przez Premium Consulting, ponad 70 procent respondentów byłoby skłonne zapłacić więcej za usługi firmy o rozpoznawalnej marce osobistej, niż za identyczną ofertę konkurenta nie posiadającego brandu. W przypadku agencji nieruchomości silna marka przekłada się na rosnącą renomę, efektywniejsze pozyskiwanie klientów poprzez system rekomendacji, osiąganie celów sprzedażowych i wzrost przychodów. Jest to również sposób na zbudowanie pozytywnego wizerunku pośrednika nieruchomości jako zawodu. Agent o wyrobionej marce staje się punktem odniesienia dla osób raczkujących w branży, osobą, w którą warto inwestować, bo ona sama inwestuje w silne brandy. A czy klient również czerpie z personal brandingu pośrednika?
Marka osobista pośrednika jest kluczowym i najważniejszym elementem pracy w relacji z klientem. Relacje muszą być oparte na zaufaniu i profesjonalnym podejściu obu stron. Marka pomaga budować tego typu relacje. - twierdzi Tadeusz Dobrzyński - Główną korzyścią w relacji z pośrednikiem posiadającym mocną i ugruntowaną markę, jest dla klienta fakt, iż taki pośrednik zapewni mu najwyższy poziom obsługi. Często dlatego, że nie zaryzykuje nadszarpnięcia swojego wizerunku.
Kreowanie ogólnego wizerunku w oparciu o budowanie marki indywidualnych pośredników, jest o tyle ważne, że większość potencjalnych klientów ma niewielką świadomość tego, co tak naprawdę agencja nieruchomości może im zaoferować. Większość z nich postrzega pośredników jako indywidualnych doradców ds. nieruchomości, którzy pomogą uporać się z formalnościami transakcyjnymi sprzedaży i kupna mieszkania. Natomiast niewiele osób zdaje sobie sprawę z możliwości korzystania z obsługi prawnej, obszernej bazy danych ofert, zalet prowadzonych przez agencje akcji promocyjnych oraz pomocy w negocjacjach ceny.
Subskrybuj „Gethome” na Google News