- Dla profesjonalistów
- Analizy eksperta
- Architektura
- Branżowe newsy
- Dzielnice
- Finanse i prawo
- Gdzie zamieszkać?
- Jak urządzić?
- Lifestyle
- Strefa wiedzy
- Wzory umów
Gdzie poszukiwać ofert nieruchomości z rynku wtórnego?
Postanowiłeś, że przyszedł czas na zakup mieszkania? Najpierw musisz jednak znaleźć odpowiedni lokal. Często jest to trudniejsze, niż mogłoby się wydawać, mimo iż ogłoszeń na rynku jest sporo. Interesuje Cię rynek wtórny, ale nie wiesz, gdzie szukać atrakcyjnych ofert? Sprawdź nasz przewodnik!
Ogłoszenia w Internecie
Internet to obecnie największe źródło wszelkiego rodzaju informacji – także różnej maści ogłoszeń. To właśnie w sieci można znaleźć większość ofert sprzedaży mieszkań z rynku wtórnego. Co więcej, ich przeglądanie jest bardzo wygodne.
Portale ogłoszeniowe
Portale ogłoszeniowe to miejsce, od którego zawsze warto zacząć poszukiwania mieszkania z rynku wtórnego. Gwarantują one dużą liczbę ofert, a także możliwość filtrowania wyników – np. względem lokalizacji, powierzchni użytkowej czy ceny. Dzięki temu możesz łatwo odnaleźć tylko te nieruchomości, które spełniają Twoje podstawowe kryteria. Warto przy tym zaznaczyć, że portale ogłoszeniowe dzielą się na ogólnotematyczne i takie dedykowane wyłącznie nieruchomościom.
Znakomitym przykładem serwisu zaliczającego się do tej drugiej grupy jest GetHome.pl. Znajdują się w nim wyłącznie ogłoszenia mieszkaniowe. Portal wyróżnia się brakiem reklam, dzięki czemu przeszukiwanie jest wygodne i pozbawione zakłóceń. Nie ma tu również duplikatów ofert – każde ogłoszenie dodane jest tylko raz, co niesamowicie ułatwia ich przeglądanie oraz ocenę lokalnego rynku. Oczywiście każde jest również opatrzone dokładnym opisem i zdjęciami, a czasami dostępne są nawet wirtualne spacery po nieruchomościach.
Charakterystyczny dla GetHome.pl jest bardzo wygodny system wyszukiwania. Wystarczy wybrać lokalizację (województwo, miasto, dzielnicę itp.) oraz typ nieruchomości (mieszkania, domy, działki), aby zobaczyć wszystkie ogłoszenia na danym terenie. Dodatkowo wyniki można filtrować według:
- powierzchni użytkowej,
- liczby pokoi,
- ceny całościowej,
- ceny za 1 m2,
- kondygnacji (piętra),
- roku budowy,
- obecności dodatkowych udogodnień (takich jak balkon, ogródek czy taras),
- szczególnych cech (np. do remontu lub ostatnie piętro).
Przy wyszukiwaniu niezwykle pomocna jest też interaktywna mapa. Wystarczy najechać na ogłoszenia na liście, aby zobaczyć, gdzie dokładnie znajduje się dana nieruchomość. Można również przybliżać i przesuwać mapę, aby wyświetlić tylko ogłoszenia z wybranego terenu. Dzięki temu osoby, którym zależy na dokładnej lokalizacji zdecydowanie łatwiej znajdą swoje wymarzone mieszkanie!
Media społecznościowe
Jeśli na portalach ogłoszeniowych nie jesteś w stanie znaleźć satysfakcjonujących ofert mieszkań, warto zajrzeć również na media społecznościowe. Coraz więcej osób prywatnych sprzedaje swoje nieruchomości np. przez Facebook Marketplace. Dobrym pomysłem może być również dołączenie do grup osiedlowych lub też z ofertami sprzedaży mieszkań w danej miejscowości. Niekiedy dobrym pomysłem może być również zamieszczenie ogłoszenia o poszukiwaniu mieszkania w danej okolicy.
Strony internetowe firm zajmujących się sprzedażą mieszkań
W internecie można znaleźć także strony firm zajmujących się sprzedażą mieszkań oraz portale skupiające ogłoszenia z agencji pośrednictwa. Często pojawiają się tam oferty, których nie ma nigdzie indziej, co jest ich niewątpliwą zaletą. Niejednokrotnie w tego typu serwisach „czają się” prawdziwe „perełki”. Dodatkowym atutem jest bezpieczeństwo transakcji gwarantowane przez firmę (znacznie większe niż w przypadku bezpośredniego kupna od osoby prywatnej).
Spacer po okolicy
Czasami korzystne może się okazać również wyjście z internetu i przejście się po okolicy, w której poszukujesz mieszkania. Coraz częściej zdarza się, że na balkonach lub w oknach znajdują się bannery informujące o chęci sprzedaży mieszkania wraz z danymi kontaktowymi. Ogłoszeń można szukać też na osiedlowych tablicach, a w mniejszych miejscowościach np. w lokalnych sklepach. Dużym atutem takiego rozwiązania jest możliwość dokładnego zapoznania się z okolicą, w której planujesz zamieszkać. Często w ten sposób można też znaleźć oferty, których nie ma na portalach. Ten sposób sprawdza się przede wszystkim na starszych osiedlach.
Sieć kontaktów
Bardzo przydatna może się też okazać stara, dobra poczta pantoflowa. Szukasz mieszkania z rynku wtórnego? Zapytaj znajomych! Bardzo często zdarza się, że pytana osoba zna kogoś, kto akurat planuje sprzedaż mieszkania. Niejednokrotnie takie nieruchomości nie znajdują się jeszcze oficjalnie na rynku, co stanowi ogromny atut. Poza tym zakup od znajomej (nawet tylko pośrednio) osoby cechuje się wyższym poziomem bezpieczeństwa. Czasami można też liczyć na atrakcyjniejszą cenę!
Podsumowanie
Ogłoszenia o sprzedaży mieszkań można znaleźć w wielu miejscach. Najpopularniejszym polem do poszukiwań jest internet, ale tam panuje też największa konkurencja, przez co atrakcyjne lokale mogą szybko znikać z rynku. Dlatego warto dać szansę również alternatywnym metodom. Przy odrobinie szczęścia na pewno znajdziesz wymarzony lokal!
Subskrybuj „Gethome” na Google News
Artykuły powiązane
01.02.2022, Redakcja
Nieodebrane połączenie? GetHome powie Ci w sprawie której oferty!
Aż 81% poszukujących nieruchomości na rynku wtórnym i zdecydowanych na konkretne transakcje zamiast wysyłania formularza zgłoszeniowego wybiera telefon do osoby odpowiedzialnej za ofertę. Nasz system powiadomień rewolucjonizuje komunikację na linii Klient - Pośrednik i umożliwia biurom nierucAż 81% poszukujących nieruchomości na rynku wtórnym i zdecydowanych na konkretne transakcje zamiast wysyłania formularza zgłoszeniowego wybiera telefon do osoby odpowiedzialnej za ofertę. Nasz system powiadomień rewolucjonizuje komunikację na linii Klient - Pośrednik i umożliwia biurom nieruchomości budowanie bazy w 100% zweryfikowanych numerów potencjalnych klientów.
24.09.2021, Redakcja
Współpraca GetHome i MetroHouse rozpoczęta!
Rozpoczęliśmy współpracę partnerską z MetroHouse, czyli operatorem największej w Polsce sieci biur nieruchomości, obecnym na polskim rynku od 2006 roku. Pod marką MetroHouse działa już ponad 80 biur nieruchomości i ponad 600 profesjonalnych doradców. Teraz oferty firmy pojawiły się na Rozpoczęliśmy współpracę partnerską z MetroHouse, czyli operatorem największej w Polsce sieci biur nieruchomości, obecnym na polskim rynku od 2006 roku. Pod marką MetroHouse działa już ponad 80 biur nieruchomości i ponad 600 profesjonalnych doradców. Teraz oferty firmy pojawiły się na GetHome.pl.
15.07.2021, Redakcja
Publikuj swoje oferty z MediaRent na GetHome.pl
Ogromnie cieszymy się z kolejnej integracji i tym samym zapraszamy Agentów korzystających z systemu MediaRent do eksportu ofert! Przypominamy, że eliminujemy duplikaty sprawdzając przed publikacją realne adresy podane w ofertach. Miesięcznie odwiedza nas ponad 200 tysięcy osóbponad 200 tysięcy osób
10.12.2020, Redakcja
Wirtualne numery dla biur nieruchomości
Dziś kolejna nowość na GetHome. Dla najlepszych biur nieruchomości w Warszawie wprowadziliśmy właśnie bezpłatnie wirtualne numery, które przypisaliśmy do każdego agenta nieruchomości przy jego ofertach. Dzięki wprowadzeniu wirtualnych numerów na GetHome możemy jeszcze lepiej łączyć osobę zainteresowaną przy jego ofertach. Dzięki wprowadzeniu wirtualnych numerów na GetHome możemy jeszcze lepiej łączyć osobę zainteresowaną
23.11.2020, Redakcja
Gethome.pl łączy sztukę z biznesem
Z największą przyjemnością chwalimy się rozpoczęciem współpracy z artystką Miriolą Dzik, znaną także jako @KuraRysuje. Partnerstwo z tą wyjątkową rysowniczką to dla nas pierwszy krok w nowoczesnej strategii komunikacji naszej marki z osobami poszukującymi nieruchomości. W GetHome wiedzieliśmy od początku, że chcemy podejść do branży nieruchomości w zupełnie nowatorski sposób. Główna część projektu to oczywiście wykrywanie i eliminacja powielających się ofert - tak, aby użytkowników mógł w łatwy sposób znaleźć wymarzone W GetHome wiedzieliśmy od początku, że chcemy podejść do branży nieruchomości w zupełnie nowatorski sposób. Główna część projektu to oczywiście wykrywanie i eliminacja powielających się ofert - tak, aby użytkowników mógł w łatwy sposób znaleźć wymarzone